W dniu 26 marca br. na zaproszenie Dyrektorów Centrów Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Poznaniu oraz w Kaliszu mieliśmy przyjemność uczestniczyć w konferencji podsumowującej realizację projektu pt. "Badanie predyspozycji zawodowych uczniów szkół podstawowych i gimnazjów testem obrazkowym M. Achtnicha".
Celem Konferencji było promowanie kształcenia zawodowego, a także stworzenie forum dyskusji o kształceniu zawodowym oraz prezentacja badań predyspozycji zawodowych uczniów testem obrazkowym M. Achtnicha.
Spotkanie otworzyły Pani Marzena Wodzińska – Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego oraz Pani Dorota Kinal – Dyrektor Departamentu Edukacji i Nauki UMWW.
Konferencja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem i była podzielona na dwie części:
1. Prelekcje zaproszonych gości
„Wyzwania diagnostyczne w doradztwie zawodowym dla osób uczących się zawodu” – dr hab. Małgorzata Rosalska – Zakład Kształcenia Ustawicznego i Doradztwa Zawodowego Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
„Rozwój kierunku kompetencji: od Aktora do Autora kariery – diagnoza za pomocą Testu Obrazkowego Zawodów M. Atchnicha” - dr Henryk Jarosiewicz Instytut Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego;
„Prezentacja badań predyspozycji zawodowych testem M. Achtnicha” wykonanych przez CWRKDiZ w Poznaniu oraz Kaliszu – Adrianna Poznańska i Ewelina Jedwabny
2. Warsztaty tematyczne dla doradców zawodowych
„Projektowanie kariery: od wiedzy do samowiedzy i decyzji zawodowej” (warsztat demonstracji narzędzi) – dr Henryk Jaroszewicz Instytut Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego
„Będąc sobą będę kimś – wzmacnianie indywidualnych zasobów ucznia” – dr Anna Wawrzonek Zakład Kształcenia Ustawicznego i Doradztwa Zawodowego Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
„Jobcoaching – zastosowanie metody w pracy doradcy zawodowego z młodzieżą w obszarze kariery zawodowej” – Danuta Brzezińska – coach, jobcoach, doradca zawodowy, trener umiejętności miękkich i jobcoachingu
„Przetestuj to! jak design thinking może wspierać doradztwo zawodowe w szkole?” – Ewa Tomczak /DTw Szkole.pl – moderator design thinking, trener, projektuje i wdraża zmiany w organizacjach
Dyrektorzy szkół mieli dodatkowo możliwość wymiany spostrzeżeń i opinii podczas debaty „Kształcenie zawodowe – nowe wyzwania dla edukacji”.
Warto wspomnieć, że projekt obejmujący badanie predyspozycji zawodowych uczniów realizowany był pod koniec 2018 roku i obejmował 4 tyś. uczniów ostatnich klas szkół podstawowych i gimnazjów z terenu 20 powiatów województwa wielkopolskiego.
Organizatorom gratulujemy wspaniałej inicjatywy licząc, że obejmie ona całe województwo wielkopolskie.
Poniżej krótka relacja z wydarzenia.